צ'י קונג (צ'י – אנרגיית החיים, קונג – תרגול) הוא תרגול של הרפואה הסינית המאגד בתוכו מגוון רחב של סוגי תרגול שונים. התרגול מתאפיין בתנועות פשוטות ובדגש על שיפור זרימת האנרגיה באמצעות תנועה ומדיטציה.

לְמה זה טוב, אתם שואלים? לכל סוגי האימון יש מטרה אחת משותפת: לשמר ולחזק את הבריאות הפיזית והמנטלית ולשפר את איכות החיים.

באיזה גיל אפשר להתחיל?

את התרגול אפשר להתחיל בכל גיל והוא לא דורש ניסיון מוקדם. אימון צ'י קונג נעשה לרוב בקבוצות. ניתן לעשותו בעמידה או בישיבה והוא מתאים גם לאנשים בעלי מוגבלויות.

תרגול הצ'י קונג כולל גם את הטאי צ'י, שהיא אמנם אומנות לחימה אבל צורת התרגול שלה יכולה להיחשב כסוג של צ'י קונג.

צ'י קונג
צ'י קונג

צ'י קונג למבוגרים

לאימוני צ'י קונג יש השפעה מועילה נרחבת על אנשים מבוגרים, כאשר האפקט החיובי מתבטא בכמה תחומים:

  • שיפור היציבה ושיווי המשקל וחיזוק כללי של הרגליים.
  • הפחתת כאבים והקלה על קשיחות כללית במקרים של כאבי מפרקים, קשיחות מפרקים וכדומה.
  • הרגעה ושיפור מצב רוח.
  • איזון לחץ הדם.
  • שיפור הנשימה.
  • שיפור התפקוד הכללי בהתמודדות עם מחלות כמו אלצהיימר, פרקינסון וטרשת נפוצה.

התרגול האידיאלי

מחקרים רבים מצאו שאימוני צ'י קונג וטאי צ'י מביאים תועלת רבה למבוגרים. הנה כמה ציטוטים ממחקרים שנערכו בנושא:

  • "תרגול של טאי צ'י צ'ואן משפר את שיווי המשקל והגמישות אצל מבוגרים וזו יכולה להיות הסיבה למניעת נפילות".
  • "דרך התנועות הרכות והאיטיות שלו, טאי צ'י יכול להיות התרגול האידיאלי למבוגרים. הוא יכול לעזור במגוון תחומים כגון הגברת התנועתיות, שיווי משקל, גמישות, מניעת נפילות והרגשת מסוגלות. אלה יכולים להגביר את הרגשת ההצלחה והביטחון העצמי".
  • "נראה שלטאי צ'י יש אפקט חיובי על לחץ דם ואיתותים גזיים בין תאיים אצל מבוגרים עם לחץ דם גבוה".
צ'י קונג

להרגיש הרבה יותר טוב זה תלוי בידיים שלכם…וגם שלי

ממליצים

"דניאל, טיפלת בי ובמגרנות שלי מאוד יפה. יש לך ידיים טובות, יכולת הקשבה ורצון אמתי לעזור. ממליצה בחום לבקר בקליניקה שלך. תודה רבה."

נתנאלה רון אייזנברג

"איזה כיף לבוא למטפל שהוא מקצועי בטירוף, שיודע לזהות את הנקודות שצריכות חיזוק וגם לשחרר את המקומות הכואבים.למדתי על עצמי הרבה בזכות הטיפול איתך."

טל חיון